Marketingstrategie workshop

Marketingstrategie workshop

Ben je op zoek naar manieren om de omzet van jouw bedrijf sneller te laten groeien? Mooi! Want dat is precies waar deze marketingstrategie workshop zich op richt. Aan de hand van onze bewezen Marketing & Sales Blueprint helpen we jou om met vijf stappen te komen tot een realistisch marketingplan.   

Voor wie?


marketingstrategie workshop

Deze marketingstrategie workshop past bij bedrijven die:

> een praktische marketing strategie willen uitwerken. 

> meer leads (en omzet) willen genereren

> meer omzet willen halen uit bestaande klanten

> een doeltreffende content marketingstrategie willen uitrollen. 

marketing strategie blueprint

Het programma

Tijdens de workshop werken we aan de hand van onze Marketing & Sales Blueprint een praktische marketingstrategie uit. Hierbij staan de volgende vijf stappen centraal:

  • Stap 1 – No Pain, No Sale

    We starten de workshop door stil te staan bij jouw ideale doelgroep. Op een interactieve manier werken we aan een persona en voeren we een ‘painstorm’ uit. Dit betekent dat we stilstaan bij de pijn die jouw product of dienst wegneemt voor jouw doelgroep. Zo creëren we een doordacht vertrekpunt voor jouw marketingplan, dat de basis gaat vormen voor de marketingstrategie. 

  • Stap 2 – Realistische doelen stellen

    Het scoren van nieuwe leads en klanten; dat is waar serieuze marketeers en sales professionals voor leven. Regelmatig zien we ze daarom als een ‘kip zonder kop’ rondrennen. Ze besteden tijd aan waardeloze leads en halen regelmatig hun doelen niet. Want hoeveel leads, gesprekken, demo’s en offertes hebben ze nu eigenlijk nodig voor één nieuwe klant? En wat zijn hun top 10 leads op dit moment? Bij die vragen begint het vaak te haperen. Daarom gaan we ons bij deze tweede stap focussen op het uitwerken van realistische doelen. We bouwen samen de marketing- en salesfunnel op en zorgen voor een gedragen uitgangssituatie die gebaseerd is op data. 

  • Stap 3 – Niet langer met hagel schieten

    “Ik zie jullie echt overal!” Op het moment dat een prospect dat zegt, dan weet je dat jouw marketingmix goed in elkaar zit. Want welke middelen kunnen we inzetten om gericht onze doelen te bereiken? Moeten we meer nadruk leggen op een content marketingstrategie of juist een uitgebreidere digital marketingstrategie? Die vraag beantwoorden we in de derde stap, waarbij we de marketingmix gaan bepalen. We kijken daarbij naar een mix van middelen voor de korte termijn en de lange termijn die we in kunnen gaan zetten en bepalen daarna het budget. Dit doen we door de ‘cost-per-lead’ uit te rekenen. Zo komen we tot een gebalanceerde marketingstrategie waarbij we niet langer (onbewust) schieten met hagel. 

  • Stap 4 – Meer omzet door customer succes & expansie

    Bij het uitwerken van een marketingstrategie wordt vaak vooral stilgestaan bij het werven van nieuwe klanten. Een gemiste kans! Want wist je dat je uit bestaande klanten al vaak 7x zo snel omzet kunt halen? Daarom werken we bij deze stap aan de wijze waarop je customer succes in kunt richten. Onderwerpen als marketing automation, de inzet van een online community of een self-onboarding zullen hierbij besproken gaan worden. Zo denken we na over klantsegmentatie en de wijze waarop we het maximale uit iedere klant weten te halen.  

  • Stap 5 – Professionaliteit dankzij Tooling & Dashboard

    Tijdens de laatste stap staan we stil bij de wijze waarop tooling het leven van jouw marketing- en sales professionals kan vereenvoudigen. Ook staan we stil bij dashboarding en de wijze waarop we dus kunnen gaan sturen. Bij marketing draait het allemaal om harde cijfers en het is daarom cruciaal om te meten. Van het succes in Google, tot klanttevredenheid en de kwaliteit van je website. Het zijn allemaal onderdelen die daarbij van belang zijn. Deze stap helpt je om jouw organisatie te professionaliseren.

Dankzij deze workshop hebben we een succesvolle marketingstrategie ontwikkeld! Hiermee hebben we het verkeer naar onze website weten te vervijfvoudigen en ook het aantal leads verdriedubbeld. Het heeft ons de praktische handvatten gegeven die nodig waren om de volgende stap te maken!

Rob Toonders

Mettom Payrolling

Hulp nodig bij het maken van een marketing strategie?

bedrijf groeien workshop

Wil je graag aan de slag met je marketing strategie? En kun je wel wat hulp gebruiken? Leuk! Laten we vrijblijvend een kennismaking plannen. Op die manier kunnen we iets meer inzoomen op jouw wensen. Daarnaast kunnen we bepalen of de juiste klik reden geeft voor een vervolg.

Boek een kennismaking!

Een gedegen marketingstrategie is slecht één van de onderdelen als je nadenkt over de verkoop van je bedrijf. Benieuwd waar een potentiële koper nog meer naar kijkt? Download ons e-book. 

Download ons e-book

De vier onderdelen van een succesvolle content marketing strategie.


Hoe zorg je ervoor dat je hoog scoort in zoekmachines als Google en Bing? Die vraag leidt onherroepelijk tot een content marketing strategie. Om je op weg te helpen hebben we een blog geschreven met de vier onderdelen waaraan een succesvolle content marketing strategie moet voldoen. Benieuwd?

Lees ons volledige blog hier >

Overige diensten


Groeistrategie
workshop

Heb je behoefte aan een groeistrategie? Onze strategieworkshop helpt.

Lees meer >

Financieel
business plan

Wat kost een lead? En welk budget hoort bij je plannen? Maak een financieel plan voor deze inzichten.

Lees meer >

Nulmeting
uitvoeren

Hoe kijkt een expert naar jullie huidige marketing en sales strategie? Een nulmeting geeft daar antwoord op.


Lees meer >

Share by: